Emma dilemma

Kan inte sova. Monaco med egen lägenhet är för bra för att tacka nej till, men isåfall får jag åka dit och jobba om typ två veckor. Jag vill, men nu när det helt plötsligt blev så snabbt så blev jag lite skraj. Shit, ett helt år. Ensam. Kommer jag ens komma överens med familjen? Eller få några vänner? Sjukt läskigt. Men min magkänsla säger att det här kommer bli sjuuukt bra. 

Har inte fått jobbet än. Men jag tror att jag kommer få det för jag har så mycket erfarenhet med barn. Ska på intervju med för att prata med deras tidigare au pair. Tror hon skulle prata med några andra tjejer också. Men känns som hon kommer välja mig, om inte så har jag typ prinsessan madeleine som competition. Lätt att hon väljer mig.

Kommer inte gräva ner mig och dö om hon inte gör det, det finns andra chips i påsen. Men detta är sjukt bra av flera anledningar. 
Högst lön av alla familjer jag pratat med (dock är au-pair löner inte så höga) 
Jag behöver inte gå någon språkkurs. Lilla Monaco är ju så internationellt land.
Jag bor i egen lägenhet. De andra familjerna jag pratat med bor man i ett rum i deras hus. Då får man ingen privacy och är inte ledig när man är ledig. Typ om jag inte jobbar söndagar, ska jag ignorera barnen då när ja bor i samma hus som de eller? Nein.
Sen att staden är sjukt ball. Den är lyxig som fan och ligger vid havet. Jackpot. 

Ajja. Nu jinxar jag mig till tusen. Håll tummarna för mig. Kommer böla varje kväll där borta för jag är ensam men det är lugnt.
Folk är så artiga^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0